9.11.2012

Another normal day

Hei!

Det har vært en hektisk dag for meg på praksisplassen og læreren var også på besøk idag.
Samtale med læreren var viktig i forbindelse egenpresentasjon og praksisplan. Så fulgte jeg opp pasienten på undersøkelse på sykehus. Der gikk det veldig mye tid på venting. Men det var utrolig å se at pasienten var tålmodig mht. ventetid. Han har forstått at det nytter ikke klage, det gjør bare opplevelsen verre.
Det er viktig at vi lærer å reflektere. Det er gjennom våre refleksjoner at læring kan finne sted. Refleksjoner gjør noe med oss mennesker. Vi kom ca. 1 time enn beregnet, noe som gjør at jeg kom også sen hjem.

På vei hjem i egen bil, kjente jeg begynte å bli så sliten...og søvnig. Da tenkte jeg at noe måtte gjøres.
for kjøring og søvn kan ikke kombineres. Jeg måtte derfor avbryte kjøringen for å ta en pause.
Og det hjalp med frisk luft. Litt vann hjalp også og har fornyet energien min...Jeg tenkte på Duracel reklame. det at duracel folkene går og går..det kan ikke fungere med oss mennesker. Det må finnes en balanse mellom aktiv.og hvile. Viktig å huske å ta pauser!

Endelig hjem, da kjente jeg igjen følelsen av å være trøtt. Så istedenfor å gå løs på kjøkkenet som jeg pleier å gjøre, gikk jeg rett til sengs...og sovnet trolig mellom 1 og 1.5 time og følte meg mye bedre og uthvilt.og våken!

Nå etter flere timer, sitter jeg fremdeles og skriver blogg-innlegg og dagbok. Er ikke så trøtt ennå men etter planen, skal jeg gå og gjøre meg klar til seng om 10 min. Skal tidlig på praksis imorgen.

Kveldens høydepunkt: Å ha gått på Twist and shape utstyr i stuen og gikk  600 twist at jeg svettet. Det var herlig å få trent litt. Jeg får sikkert gangsperr etter treningen..Men er glad for det..for tross tilstanden det at jeg har vært så trøtt idag, klarte jeg allikevel å trene litt. Jeg sitter igjen med en god følelse...Takk for idag!

God natt og ha en fin dag imorgen! <3

Nydelige høstbær-Bringebær!

No comments:

Post a Comment